Lidl in the dark – artmedia

Lidl in the dark

parallax background

Event met één missie:
big buzz creëren

Lidl in the dark

Supermarktketen Lidl had één missie voor artmedia: big buzz creëren rond haar eindejaarsproducten ‘Délicieux’. Die uitdaging gingen we met veel plezier aan.

Samen met Lidl Belgium begonnen we aan een gedurfde stunt. Via verschillende mediakanalen (kranten, radio, social media, een website) nodigden we mensen van over het hele land uit om zich in te schrijven voor een culinair experiment van topchef Piet Huysentruyt. Uit meer dan 2000 inschrijvingen selecteerden we 150 foodies die op een geheim culinair avontuur wilden gaan.

Wanneer de grote dag aanbrak, werden de 150 gasten verwelkomt in de Event Lounge in Brussel. Wanneer het hele gezelschap aan tafel schoof, kwamen ze voor een verrassing te staan: het licht ging uit en het hele restaurant werd pikdonker! Na wat een nogal letterlijke blind tasting genoemd kan worden, gingen de lichten weer aan en werd onthuld: Piet Huysentruyt maakte het hele diner klaar met producten van Lidl!

artmedia organiseerde het event, contacteerde topchef Piet Huysentruyt, zorgde voor uitgebreide persaandacht, creëerde een branding, een website, een Facebookpagina, Twitter-account, verschillende roll-ups, goodiebags, een reveal-movie en een TV-commercial.