Share a soup – artmedia

Share a soup

parallax background

soep op kerstmarkten in heel het land
voor het goede doel

Share a soup

Ook bij Lidl is de kerstperiode een tijd van generositeit. Om 2015 op de meest vrijgevige en liefdadige manier af te sluiten, lanceerde de supermarktketen het #ShareASoup-project.

Met onverkochte groenten uit hun winkels maakte de supermarkt heerlijke soep, die verkocht werd op kerstmarkten in heel België. De volledig opbrengst werd geschonken aan de Voedselbanken. Tegelijk demonstreerde de supermarktketen hun inspanningen om voedselverspilling tegen te gaan.

Om hun actie bekend te maken bij het grote publiek en zoveel mogelijk soep te verkopen, deed Lidl een beroep op onze public relations skills. Met een kistje soep in de hand bezochten we kranten en magazines en verrasten we hongerige journalisten met een heerlijk kommetje soep en het verhaal achter het project. In steden zoals Antwerpen, Gent, Leuven, Namen, Luik, Mechelen en Eupen nodigden we burgemeesters en schepenen op de kerstmarkten uit om te helpen met de verkoop van de soep voor het goede doel. En daar smulden de journalisten natuurlijk ook van!